Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gefr. Gustav Beerendonk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bianca

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2006 8:33    Onderwerp: Gefr. Gustav Beerendonk Reageer met quote

Wie kan mij verder helpen met informatie over Gerf. |Gustav Beerendonk. Geboren op 20-12-1892 te Osnabrück en overleden op 10-12-1917 te Guesnain. Hij zou begraven liggen op het soldatenfriedhof van Dourges. Wat ik weet is dat hij op 3 september 1917 lichtgewond is geraakt op het vliegveld van Varsene na een bomaanval van de geallieerden. Hij was ondergebracht bij Jasta 2, onder leiding van Oswald Boelcke.
Wie kan mij meer informatie verschaffen. Ik ben vooral geïnteresseerd in wat er gebeurt is nadat hij lichtgewond is geraakt en hoe hij uiteindelijk overleden is.

Bianca
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2006 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi en welkom:

Kollision mit Uffz.Friedrich Becker (Jasta 20) über Flugplatz Guesnain

http://www.frontflieger.de/3-b-f.html#BeerendonkGustav

Verder zoekt deze site nog meer info over hem dus als er mensen nog wat weten zet het hier maar bij. Smile
Naar boven
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2006 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

Gefreiter Beerendonk vloog oorspronkelijk bij Kagohl 7, Kasta (Kampfstaffel) 41, zeker reeds in begin 1916. Hij kwam bij jasta 10 op 21 september 1916. Op 16 oktober 1916 werd hij licht gewond. Hierna zijn we het spoor even kwijt. Feit is dat hij dan bij Jastaschule I terecht kwam en op 7 Juni 1917 toetrad tot Jasta 20, niet Jasta 2. Hij werd inderdaad licht gewond tijdens een bomaanval op het vliegveld van Jabbeke-Snellegem-Varsenare op 3 september 1917. Uiteindelijk kwam hij om tijdens een collision met Unteroff. Friedrich Becker boven het vliegveld van Guesnain op 10 December 1917. Hij haalde twee overwinningen, de eerste op 17 juli 1917 om 19.30 uur nabij Nieuwpoort op een Camel, slachtoffer is mogelijks een toestel van 54 squadron geweest nabij Middelkerke geland. B1713 was echter geen Camel maar een Sopwith Pup. 2nd Lt. CT felton raakte hierbij gewond en werd een POW. Tweede overwinning was op 17 augustus 1917 om 12.15 uur eveneens een claim op een Camel ten noorden van Diksmuide. Mogelijks gaat het hier om Flight sub Lt. FS Strathy die KIA werd in een Camel van 6 Naval Squadron nr N6334 nabij Zevecote.
Tenslotte nog dit, tijdens de aanval op 3 September kwam Ofstv. Hans Malz om, Vfw. Friedrich Matthies werd zwaar gewond en stierf de volgende dag.
Ik ga even snuffelen of ik kan terugvinden welke eenheid het bombardement uitvoerde die dag.
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2006 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Toeval wil natuurlijk dat er geen RFC Communiqué bestaat voor die dag. Ergens heb ik echter het vermoeden dat het om een eenheid zal gaan van de Royal Naval Air Service. Gezien het een stuk geschiedenis is van het vliegveld op een kilometer van mijn deur ga ik dit eens uitspitten. Ik hou je op de hoogte !
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2006 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het was zoals ik vermoed had, 7 en 7a Squadron RNAS lagen aan de basis en voerden het bombardement uit met HP 0/100's.

En Bianca, geen dank hoor het was zeer graag gedaan...
Bianca

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2006 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Regulus 1 @ 12 Mei 2006 19:46 schreef:
Het was zoals ik vermoed had, 7 en 7a Squadron RNAS lagen aan de basis en voerden het bombardement uit met HP 0/100's.

En Bianca, geen dank hoor het was zeer graag gedaan...

Hallo,

Hartelijk dank voor de reactie. De reden dat ik niet eerder gereageerd heb is dat ik in het systeem heb ingeschakeld mij een bericht te sturen wanneer er een antwoord is. Dit is in dit geval helaas niet gebeurd. Ik ben erg blij met de informatie. Afgelopen weekend ben ik naar Dourges geweest en heb een bezoek gebracht aan de duitse begraafplaats aldaar, en natuurlijk heb ik het graf gevonden.
Alsnog hartelijk dank!

Bianca
Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2006 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Geen probleem hoor, was echt graag gedaan ! Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: