Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Forum Eerste Wereldoorlog gaat stoppen.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Belangrijke mededelingen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Obusje

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2022 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Henri @ 07 Jan 2022 10:58 schreef:
Beste Obusje

Was een zure, nare, onaardige weinig positieve en ongefundeerde post.

Volgens mij houd Yvonne dit forum al meer dan 15 jaar overeind ondanks wat er allemaal in die tijd gebeurd is dat verdient respect!

Geef het de tijd om tot een oplossing te komen, berichten zoal dat van jou motiveert volgens mij alleen maar om er mee te stoppen.

Groetjes
Henri

Beste Henri,

Dank voor je diepste zieleroerselen, maar het zal je natuurlijk niet verbazen dat ik mij niet zo kan vinden in je opmerkingen. Miijns inziens snijden die geen hout
en is de porté van mijn posts je ontgaan.

Ik heb ook niet de illusie, en heb die à priori niet, dat ik iedereen blij maak met het geven van mijn persoonlijke mening. Dat is ook tevens het kenmerk van het
hebben van een persoonlijke mening. Mijn mening hoeft niet dezelfde te zijn als die van een ander.

Van een koe een bouillonblokje makend, komen al mijn posts in dit topic er op neer dat ik het zou betreuren als FEW zou verdwijnen. En probeer ik te peilen hoe
medeforumleden hier tegen aan kijken. En handvatten aan te reiken waarmee wellicht uit deze impasse geraakt zou kunnen worden. Dat vind ik persoonlijk een
betere benadering dan aan de zijlijn af te wachten of in Dordrecht nog een keer het 'licht' wordt gezien. Zou dat namelijk niet het geval zijn dat gaat het FEW-scherm
binnen zeer afzienbare tijd op zwart. En is het te laat.

Je kwalificaties voor mijn schrijfstijl laat ik voor wat ze zijn. Jij ziet het blijkbaar zo, een ander ziet het wellicht weer anders.

Vriendelijke groet,
Obusje
AOK4

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2022 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Obusje verwoordt het misschien een beetje cru, maar hij bedoelt het wel goed.

Ik hoop echt dat er binnenkort schot komt in de zaak. Met nog 2 maanden te gaan is het echt wel kort dag.

Ik ben er van overtuigd dat we zeker de nodige middelen bijeen kunnen krijgen om een doorstart te maken, maar er komt natuurlijk wel nog wat meer bij kijken. Er moet gezien worden welke structuur er opgezet wordt en wie er in staat is technisch een en ander op te volgen.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wattman

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2022 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Eens, ik ben bijv. nog altijd bereid tot een financiële bijdrage voor een doorstart. Maar er moeten nu wel contacten worden gelegd, zodat concrete vooruitzichten kunnen worden gegeven. En de tijd raakt snel op. In hoeverre hebben de moderator nog contact met Yvonne, of is het nu echt stil?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tom Oliviers

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2022 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Obusje @ 07 Jan 2022 11:05"]
Tom Oliviers @ 06 Jan 2022 19:22 schreef:

Ik zal je op de hoogte houden als ik het idee krijg dat je inactief forumlid dreigt te worden Wink .

Vriendelijke groet,
Obusje

Bof, als ik hier even offline lijk te zijn wil niet zeggen dat ik gestopt ben met het onderzoek hoor, integendeel, soms post ik maanden, zoniet jaren niets op alle fora (hier, fortificatieforum, axis history forum,...) maar dan ben ik bezig met het vergaren en verwerken van archiefmateriaal etc.

Ik moet de goesting hebben om postings te doen, ik heb lang gewoon zo iets gehad van "ik flikker het op mijne flickr", waar ik nu een kleine 200gigabyte 97.000 foto's heb online staan aan bunkerfoto's. Soms is het voor mij een beetje te veel om nog op de fora te zitten BBcodes delen.

Verder werk ik nog als job in de bosbouw, en thuis aan het renoveren, dusja als je de indruk hebt dat ik een inactief lid ben geworden, hou dit alles dan effe in het achterhoofd, den bunkerfreak verdwijnt niet hoor ;-)

Ik heb lang geleden zelf ook een PHPBB forum gehad, ik weet dat het veel werk is en die heb ik toen stopgezet omdat ik met een burnout zat. Ook verschillende websites heb ik toen zonder pardon opgezegd, een burnout is serieus onderschat, ik wou ook niet iets dat ik uit de grond gestampt had uit handen geven, dus gewoon zonder pardon offline zwieren bleek voor mij toen de oplossing. Achteraf natuurlijk, toen ik op positieven kwam, kwam de spijt, maar het kwaad was toen gebeurd en ik had twee opties, ofwel alles opternieuw doen (instellen, html/bbcodes zoeken,...) ofwel iets anders verzinnen... Ik heb toen heel veel verschillende websites gehad en telkens kwam ik tot dezelfde conclusie, het werd steeds net niet wat ik voor ogen had. Blogger en wordpress hadden te weinig mogelijkheden voor index/navigatie om al mijn bunkerstellingen proper te navigeren. Tot ik op Flickr kwam. Eerlijk gezegd, ik heb Flickr ook al 3 keer ofline gehaald, voor dezelfde onderliggende redenen gedirigeerd door mijn licht-autistisch geheugen, twas nooit goed genoeg.

Nu heb ik (ik verwonder mezelfd dat ik me daartoe heb kunnen dwingen) gewoon een Flickr-dumpdepot, vanwaaruit ik makkelijk BBcodes kan delen naar de fora (zodat hun storage niet overbelast word) en waar ik, wanneer ik er de tijd en zin voor heb, een mooi topic kan maken.

Ik heb ook al zitten rondkijken, er zijn niet echt alternatieve fora waar ik mijn stellungsbauten van wo1 kan delen. Ofwel die Fransse, maar ik spreek niet al te veel Frans (een beetje plantrek-frans), ofwel het FF maar daar ondervind ik dan te weinig wo1 gerelateerd categorien. Ik heb gisteren nog aan het kijken geweest op forummotion om nog eens zelf een forum op te starten (stellungsbauten forum), zonder dat het extra geld moet kosten, maar de free-version liep vast na een 50-tal subcategorieën, dusja, ook geen optie als die al vastloopt int begin.

Het beste zou dus zijn, dat dat hier blijft bestaan!

PS, ik vind jou schrijfwijze en zinsbouw zeer interessant om te lezen Obusje, zoals je zegt, jij hebt jou stijl en ik kan die zeker aprecieren. Jij bent de taal en pen meer machtig dan ik (ik ben maar een plat antwerps boerke dat niet lang naar het school geweest is).

Grtjes
Tom
Wattman

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2022 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor je uitvoerige toelichting, Tom.
Ik heb inmiddels ook diverse websites gestopt, ook al vanwege de overstap naar https (wat ook hier op het FEW speelt).
Wordpress, en andere platforms zijn erg gericht op het "hier en nu", en minder op de archieffunctie. Dat heeft Facebook erg sterk. Zinloos voor serieus documentatie werk.
Het FF is - ondanks zijn algemene naam - van oorsprong sterk op WW II gericht, en dan met name Duits.
Laten we hopen dat het hier allemaal goed gaat komen. Er is een duidelijke vraag!
Naar boven
manager
Site Admin

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2022 14:31    Onderwerp: Reageer met quote

Allen dank voor de getoonde betrokkenheid!

Als eerste, FEW gaat niet weg. We moeten iets aan de hosting gaan aanpassen, we moeten iets doen aan de nieuwste versie van phpbb om het zowel geschikt te maken voor https als voo mobiel gebruik - of geheel overstappen op andere forumsoftware. En tot dat zover is blijven we het gewoon aanhouden en betalen.

Dit ligt niet aan Yvonne alleen - we hebben nogal een roerige tijd gehad. Kanker slaat er nogal hard in. En degenen die ons beter kennen weten ook wat er zich verder heeft voorgedaan rond onze dochter. Ik heb het dus net zo goed laten liggen. Ben meerdere keren begonnen met het uitwerken van scenarios om de software te vernieuwen maar dat bleek minder simpel dan je op eerste gezicht zou denken. Een beloofde nieuwe versie van phpbb die wel overweg kan met mobiele gebruikers, waar ik in het begin ook op wachtte, kwam er ook al niet. Ook daar stagneert het.

Anyway, hoe verder?

1) Ik ga me weer verdiepen in de nieuwste phpbb versie, en in migratie modellen voor de toekomstige versie. Dit forum heeft eea aan maatwerk wat niet compatible zal zijn met nieuwe versies.
Ook de rechten structuur is totaal verschillend. Maar een gefaseerde overgang is natuurlijk ook een optie.
2) Hosting: wat magneet al zei, dat is de minste van de problemen. Gewoon het huidige even overzetten is wel lastig, zwaar verouderde php en mysql versie is wat lastig te combineren op een server waar ook nieuwe versies raaien. Of je zou het compleet virtueel moeten draaien.
3) Financieel: donaties etc veronderstellen een rechtspersoon, dan moet je aan een stichting oid gaan denken. Maar laten we eerst zorgen dat dit een moderner jasje kan krijgen. Dat maakt het overdraagbaar naar andere servers en ander beheer. Wie of wat dat dan zal zien zien we wel.

Conclusie: we gaan niet zomaar weg, Yvonne zei dat het tm maart betaald is, niet dat we daarna zouden stoppen met betalen. Voortgang staat op de eerste plaats. Ik ga de software bekijken, alswe daar helder zicht op hebben gaan we met met elkaar bekijken hoe verder.
Ik meld me binnen 1 a 2 weken weer. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
AOK4

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2022 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dag manager en Yvonne,

Gelukkig positief nieuws. Je kunt e.e.a. toch in een feitelijke vereniging organiseren en via paypal een donatiepagina aanmaken, of desnoods gewoon via een overschrijving?

Die omzetting naar een nieuwe software versie is andere koek natuurlijk. Daar heb ik geen verstand van.

Daarnaast misschien best ook eens kijken om het mod-team te vernieuwen? Ik zie dat er verschillende namen tussen staat die niet meer actief zijn. Ik stel me graag opnieuw kandidaat.

Groeten,
Jan
Naar boven
Tom Oliviers

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2022 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

ha oef! gelukkig!

Als ik met iets kan helpen, just ask!

Ivm met die rechtspersoon etc, dat verhaal ken ik, dat is de reden waarom ik met "bunkerfreaks" nooit aan een vereniging begonnen ben, de boekhouding alleen al, da's allemaal extra werk wat ik kan missen.

Ik heb al vaak de vraag gehad of mensen zich bij ons kunnen aansluiten en of we boekjes uitbrengen, allemaal mooi maar komt wel een en ander bij kijken. Dus dat snap ik zeer zeker dat je daar niet voor staat te springen.

En oei, kanker! Daar heb ik écht schrik van, ik heb van niemand schrik, maar kanker is zo iets gruwelijks. Een paar jaar geleden een heel goede bunkerkameraad aan kanker verloren, username "redgemak" (Jean Rijlant) hier op het forum. was zo ne gouden en braven mens en uitgerekend die mensen krijgen dat dan... écht oprecht veel beterschap en sterkte toegewenst!
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2022 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de opheldering.
Ten eerste gaat gezondheid altijd voor.
Weet er zelf aardig wat van.

Dus FEW krijgt zijn eigen booster. Wink

Obusje

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2022 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dank, manager en Yvonne, voor dit uitstekende nieuws.
Ik neem vanavond een pintje op het nieuwe élan en de
nieuwe beleidsvoornemens !

Vriendelijke groet,
Obusje
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2022 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Oef ...Bedankt Manager en Yvonne voor het positieve nieuws.
@+
Patrick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
renny

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2022 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

blij het te lezen Yvonne en Manager ! gezondheid en andere prive problemen hebben nu eenmaal voorrang.
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2022 10:16    Onderwerp: Forum Eerste Wereldoorlog gaat stoppen Reageer met quote

Dit is heel goed nieuws !!

Maar goed er moet toch nog wel het een en ander aangepast worden, om te voldoen aan meerdere eisen (beveiliging is er een van) en om up to date te blijven met alles,
voor het zover is zal het nog wel even duren, maar goed het Forum in huidige vorm vind ik eigenlijk best wel goed, dus totale verandering in Layout of opmaak, hoeft voor mij persoonlijk absoluut niet.
Dus hoop ik ook op een toekomstbestendig Forum, en niet op een lapmiddel om het nog weer te kunnen verlengen met 1 jaar, dat zou dan ook weer verspilling zijn van alle moeite, en geeft dan ook geen vertrouwen voor de toekomst.

Manager en Yvonne bedankt voor jullie positieve opstelling en voor al het werk dat jullie er in steken !!

Vriendelijke groeten
Frank
Naar boven
manager
Site Admin

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2022 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie enthousiasme is echt meer dan hartverwarmend. Bedankt daarvoor!
Wat me des te meer sterkt in mijn inzet om me hiervoor in te zetten.

Dit zal Yvonne ook enorm goed doen. Ze voelde zich zo machteloos en schuldig omdat ze door die kanker niet meer voor haar FEW kindje kon zorgen.
We staan dus niet alleen hierin, en dat is echt een steun.
Gezamenlijk zullen we er toch wel uit komen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Wattman

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2022 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Veel dank voor het bericht. Ben ik erg blij mee.

Mijn insteek over de financiële ondersteuning:

Ik zou niet gaan voor een rechtspersoon (kost ook geld), en is ook niet nodig.

Het fortificatieforum.nl werkt voor de bijdragen (giften) niet via een rechtspersoon, maar dat gaat op de rekening van de beheerder. Ook een buitenlands forum waar ik wel eens op komt werkt met een bijdrage die je op de privé rekening van de beheerder kan storten.

Dat is een kwestie van goed vertrouwen, en werkt het beste. En de bedragen per persoon zijn ook niet zo hoog dat je daar een heel juridisch circus voor zou moeten optuigen, met oprichting en inschrijving in de KvK. Dat geld kunnen je beter steken in de hosting.
Naar boven
coert65

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2022 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wattman @ 10 Jan 2022 16:59 schreef:
Veel dank voor het bericht. Ben ik erg blij mee.

Mijn insteek over de financiële ondersteuning:

Ik zou niet gaan voor een rechtspersoon (kost ook geld), en is ook niet nodig.

Het fortificatieforum.nl werkt voor de bijdragen (giften) niet via een rechtspersoon, maar dat gaat op de rekening van de beheerder. Ook een buitenlands forum waar ik wel eens op komt werkt met een bijdrage die je op de privé rekening van de beheerder kan storten.

Dat is een kwestie van goed vertrouwen, en werkt het beste. En de bedragen per persoon zijn ook niet zo hoog dat je daar een heel juridisch circus voor zou moeten optuigen, met oprichting en inschrijving in de KvK. Dat geld kunnen je beter steken in de hosting.

Ook ik ben er blij mee dat er vooruitgang is. Op een ander forum waar ik lid ben, Pickelhaubes.com, is een donatie mogelijkheid, waar je via Paypal direct aan de beheerder doneert aan de forum kosten, en dat werkt prima.
Misschien is dat ook een optie om toe te voegen aan het nieuwe forumeerstewereldoorlog wat er hopelijk snel gaat komen?
Ik doneer elk jaar aan Pickelhaubes.com, en ga dat ook hier doen als de mogelijkheid er is.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2022 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook zoiets voor ogen als Johan en Yvonne het forum willen verderzetten en wil zeker ook iets bijdragen.
Naar boven
rady

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2022 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik volg dit topic al een tijdje en ben blij met de positieve wending.
Steeds bereid tot een financiële bijdrage.

Ik hoop en wens ook het beste voor de gezondheid van Yvonne en dochter.
Naar boven
marty

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2022 0:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hé Manager en Yvonne,

Dank voor jullie reactie & update!

Ik voel me al serieus opgelucht wat de toekomst vh FEW betreft
en zoals reeds gemeld, steeds tot een financiële bijdrage bereid.

Tot daar het FEW…
Niettemin bleven mijn gedachten bij jullie
en wens eveneens het beste voor de gezondheid in jullie familie.
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2022 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

manager @ 09 Jan 2022 14:31 schreef:

Als eerste, FEW gaat niet weg. We moeten iets aan de hosting gaan aanpassen, we moeten iets doen aan de nieuwste versie van phpbb om het zowel geschikt te maken voor https als voo mobiel gebruik - of geheel overstappen op andere forumsoftware. En tot dat zover is blijven we het gewoon aanhouden en betalen.

Dit ligt niet aan Yvonne alleen - we hebben nogal een roerige tijd gehad. Kanker slaat er nogal hard in. En degenen die ons beter kennen weten ook wat er zich verder heeft voorgedaan rond onze dochter. Ik heb het dus net zo goed laten liggen. Ben meerdere keren begonnen met het uitwerken van scenarios om de software te vernieuwen maar dat bleek minder simpel dan je op eerste gezicht zou denken. Een beloofde nieuwe versie van phpbb die wel overweg kan met mobiele gebruikers, waar ik in het begin ook op wachtte, kwam er ook al niet. Ook daar stagneert het.

Anyway, hoe verder?

1) Ik ga me weer verdiepen in de nieuwste phpbb versie, en in migratie modellen voor de toekomstige versie. Dit forum heeft eea aan maatwerk wat niet compatible zal zijn met nieuwe versies.
Ook de rechten structuur is totaal verschillend. Maar een gefaseerde overgang is natuurlijk ook een optie.
2) Hosting: wat magneet al zei, dat is de minste van de problemen. Gewoon het huidige even overzetten is wel lastig, zwaar verouderde php en mysql versie is wat lastig te combineren op een server waar ook nieuwe versies raaien. Of je zou het compleet virtueel moeten draaien.
3) Financieel: donaties etc veronderstellen een rechtspersoon, dan moet je aan een stichting oid gaan denken. Maar laten we eerst zorgen dat dit een moderner jasje kan krijgen. Dat maakt het overdraagbaar naar andere servers en ander beheer. Wie of wat dat dan zal zien zien we wel.

Conclusie: we gaan niet zomaar weg, Yvonne zei dat het tm maart betaald is, niet dat we daarna zouden stoppen met betalen. Voortgang staat op de eerste plaats. Ik ga de software bekijken, alswe daar helder zicht op hebben gaan we met met elkaar bekijken hoe verder.

Ik heb me bewust terzijde gehouden want ik houd niet van (persoonlijke) aanvallen. Ik ken Manager en Yvonne tamelijk goed en weet dat het superlieve mensen zijn met heel veel inzet. Mensen die graag mensen plezieren. Mijn echtgenote heeft ook kanker gehad en ook wij hebben ook heel veel tegenslagen gehad (op 1 januari nog het overlijden van schoonpa) en ik begrijp Yvonne en Johan zeer goed. Vandaar dat ik het jammerlijk vind dat er oordelen geveld worden die geen steek houden. Degenen die (persoonlijke) commentaar hebben en op de man en niet op de bal spelen hadden in het verleden de legendarische bijeenkomsten in de regio Verdun eens moeten meemaken. Een groep Belgen en Nederlanders die een geweldige tijd hadden en s'avonds hilarische afsluiters hadden. Ik zou heel graag verschillende mensen eens terug willen zien in dergelijke omstandigheden. Lingekopf is ons helaas ontvallen, Yvonne, Manager, Magneet, Pedoud, de zusjes, Mrs Stan en haar man, Froos; de man met zijn mobilhome waar de dames een stonden aan te schuiven , en vele anderen. De anekdotes te koop. termen als 'een trechstep', een 'plofmof', een 'Lingske' doen,... Ik wil maar zeggen : oordeel niet te snel, je kan er hevige morele wonden mee slaan. Yvonne is een hele gevoelige dame die heel intens kon blijven stilstaan bij herdenkingen zoals die van de oudste oudstrijder Harry Patch, de herdenkingen in Passendale..... Dus geen kwaad woord over Yvonne en Manager a.u.b. Ik weet zeker als er alternatieven zijn, zullen die er ook wel komen. ik weet wel dat het intens genieten is als je ze wat beter leert kennen. Wat zou ik ze maar al te graag nog een keertje willen ontmoeten alsook hun mooie dochter Brechtje. Dus Yvonne : neem gerust tijd voor jezelf, je man en je dochter en kleinkind. Voor je het weet is het groot. Ik weet waar ik over praat.

Laatst aangepast door Binkske007 op 14 Jan 2022 14:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Para

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2022 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi gesproken Binkske ben het helemaal met je eens.
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2022 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 11 Jan 2022 8:42 schreef:

Anyway, hoe verder?

Ik heb me bewust terzijde gehouden want ik houd niet van (persoonlijke) aanvallen. Ik ken Manager en Yvonne tamelijk goed en weet dat het superlieve mensen zijn met heel veel inzet. Mensen die graag mensen plezieren. Mijn echtgenote heeft ook kanker gehad en ook wij hebben ook heel veel tegenslagen gehad (op 1 januari nog het overlijden van schoonpa) en ik begrijp Yvonne en Johan zeer goed. Vandaar dat ik het jammerlijk vind dat er oordelen geveld worden die geen steek houden. Degenen die (persoonlijke) commentaar hebben en op de man en niet op de bal spelen hadden in het verleden de legendarische bijeenkomsten in de regio Verdun eens moeten meemaken. Een groep Belgen en Nederlanders die een geweldige tijd hadden en s'avonds hilarische afsluiters hadden. Ik zou heel graag verschillende mensen eens terug willen zien in dergelijke omstandigheden. Lingekopf is ons helaas ontvallen, Yvonne, Manager, Magneet, Pedoud, de zusjes, Mrs Stan en haar man, Froos; de man met zijn mobilhome waar de dames een stonden aan te schuiven , en vele anderen. De anekdotes te koop. termen als 'een trechstep', een 'plofmof', een 'Lingske' doen,... Ik wil maar zeggen : oordeel niet te snel, je kan er hevige morele wonden mee slaan. Yvonne is een hele gevoelige dame die heel intens kon blijven stilstaan bij herdenkingen zoals die van de oudste oudstrijder Harry Patch, de herdenkingen in Passendale..... Dus geen kwaad woord over Yvonne en Manager a.u.b. Ik weet zeker als er alternatieven zijn, zullen die er ook wel komen. ik weet wel dat het intens genieten is als je ze wat beter leert kennen. Wat zou ik ze maar al te graag nog een keertje willen ontmoeten alsook hun mooie dochter Brechtje. Dus Yvonne : neem gerust tijd voor jezelf, je man en je dochter en kleinkind. Voor je het weet is het groot. Ik weet waar ik over praat.

Hallo, daar ben ik ook weer eens byebye

Binkske je bericht roept een hoop mooie herinneringen op!
Hierdoor kwam ik op een ideetje, en het moet uiteraard wel kunnen met corona, maar is het een idee om dit voorjaar of in de zomer met wie dat wil van het forum eens een dagje samen te komen in bijvoorbeeld Ieper?
Of bij de Doodendraad aan de grens, dat is misschien iets makkelijker voor iedereen (zowel uit BE als NL) om een dagje van te maken.
Gewoon voor een dag/middag, gezellig bijpraten, iets bezoeken of lunchen/dineren met elkaar en daarna gaat ieder weer zijn eigen weg.

Iemand die dat ook wel wat lijkt?

http://ww1relics.com/
Naar boven
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2022 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 11 Jan 2022 8:42 schreef:

Anyway, hoe verder?

Hallo, daar ben ik ook weer eens byebye

Binkske je bericht roept een hoop mooie herinneringen op!
Hierdoor kwam ik op een ideetje, en het moet uiteraard wel kunnen met corona, maar is het een idee om dit voorjaar of in de zomer met wie dat wil eens een dagje samen te komen in bijvoorbeeld Ieper?
Of bij de Doodendraad aan de grens, dat is misschien iets makkelijker voor iedereen (zowel uit BE als NL) om een dagje van te maken.
Gewoon voor een dag/middag, gezellig bijpraten, iets bezoeken of lunchen/dineren met elkaar en daarna gaat ieder weer zijn eigen weg.

Is er iemand die dat ook wel wat lijkt?

Naar boven
renny

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2022 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk idee !
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2022 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ben nog nooit naar een FEW meeting geweest. Zelf ben ik niet zo van meetings in het geheel, maar misschien moet ik dit maar eens gaan doen.
Magneet

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2022 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Goed idee, we zouden hier bij mij in de buurt de dodendraad kunnen doen (zijn meerdere plekken reconstructies). Op de Duitse begraafplaats in Lommel liggen ook een aantal wo1 slachtoffers en zou kunnen kijken of ik via via nog aan de boekjes kan komen van de wo1 tentoonstelling die er hier om de hoek in Hamont is geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
froos

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2022 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik in het land ben, zal ik er zijn!
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2022 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

SHABUKEEEEE, eindelijk hoor (lees) ik je nog eens. love you
Hoe is met jou en de zus?
Uiteraard ben ik er voor te vinden, voor mijn part opnieuw een weekend. Ons Leentje zal ook heel erg blij zijn om nog een keertje bij elkaar te komen.
Het is al te lang geleden dat ik jullie nog eens gezien heb.
We zijn ondertussen toch goeie kennissen van mekaar geworden denk ik dan.
Te gek om dit te teloor te laten gaan.
Wij snakken naar de weekends in Frankrijk en de gezellige avonden met af en toe een serieuze kwinkslag.
Weet je nog : 'De tango van het blote kontje'? Laughing Laughing Laughing
Dat jullie dit niet kenden.
En nog veel en veel meer fraais van dat.
Ik zou zeggen : DOEN !!!!!
Wij zijn de eerste de ter plaatse zullen zijn, goe geweten.

En Franske, altijd leuk je nog een keertje terug te zien, dat is geleden van toen je bij ons thuis op bezoek geweest ben.

Mens wat mis ik jullie toch wel, en mijne maat Magneet, en zo veel om op te noemen, allemaal komen gasten en meiskes.

ALLEMAAL.

En natuurlijk Eric '14-'18, je moet ook van de partij zijn, het is echt wel een toffe bende, zonder uitzondering.
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 03 Feb 2022 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties, leuk!
Het gaat goed met ons Binkse, met jullie ook hoop ik?
Ik kijk er naar uit om elkaar weer te ontmoeten, het is inderdaad zonde om dat teloor te laten gaan.
Een weekend zie ik ook wel zitten, Mirjam ook.
Misschien moeten we er een topic over maken, dan kunnen mensen aangeven wat ze willen? Het moet natuurlijk ook wel gaan met corona, vandaar dat ik een dagje voorstelde.
En ja, die 'tango van het blote kontje' hoe kan ik dat vergeten schater
Mijn moeder kent het liedje overigens wel...

Magneet, als je wilt kijken of je nog foldertjes kunt regelen, dan graag.
Ook al wordt het een forum weekend dan is het misschien leuk om een andere keer een dagje Dodendraad te doen met mensen die dat willen.

En Eric, gewoon meegaan Smile
De paar meetings die ik heb meegemaakt waren altijd zo gezellig. Je bent met een groep gelijkgestemden, en het is gewoon leuk om de mensen achter de namen te leren kennen.
En het is niet verplicht de hele meeting aanwezig te zijn, een dagdeel is ook goed. Niks moet, alles mag Smile

We komen er op terug!

Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2022 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

That's the spirit.
Zoals Schwarzenegger zou zeggen : 'I'll be back'. meppen maar Evil
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2022 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Moet titel van deze topic zijn: FEW maakt doorstart?" Want de geluiden zijn nu positief.
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2022 14:21    Onderwerp: Doorstart Reageer met quote

Na een iets roerige periode op het Forum over het wel of niet stoppen, is het nu al geruime tijd rustig, maar desalniettemin hebben we nog geen duidelijk antwoord hoe het verder gaat,
en of manager erin is geslaagd de Forumsite een update te geven, die er in ieder geval voor zorgd dat de site beveiligd is.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu voor staat, en of erachter de schermen nog gewerkt wordt aan iets.......?

Groeten Frank.
Naar boven
Obusje

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2022 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Terechte vragen, Frank. Sinds aanvang januari wéér een lange nieuwsstop van het forummanagement. Ben door dat lange wachten nu bijna op mijn virtuele streefgewicht van één ons kanonnenvlees. Feed back geven aan forumleden heeft geen zichtbare prioriteit bij de huidige eigenaren. Het zij zo. Het gaf mij tijd om elders in forumland wat te shoppen en informatieve WO1-sites te ontdekken.

Blue skies,
Obusje
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2022 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Er is een tijdje terug een update gegeven door Johan, zie bericht hieronder.
Maar hij heeft ook een baan en andere verplichtingen, dit is dus niet zomaar geregeld.
Er is weer voor de komende maanden betaald, en Yvonne zal aan hem vragen weer een update te maken.
Maar verwacht geen wonderen aub.
Ze doen wat ze kunnen maar er is niet zomaar een oplossing om verouderde software in een nieuwe omgeving over te zetten.

Anyway, hoe verder?

Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2022 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Zie ook het topic forummeet, mensen. Er zijn ideeen om weer eens op pad te gaan, we zijn de animo aan het peilen dus als je interesse hebt, laat het weten!

Gr P
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Belangrijke mededelingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: