Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Big Blunder

|
Geplaatst: 24 Feb 2020 16:34 Onderwerp: Niet beveiligd |
|
|
Heb sinds kort een andere virusscanner, en deze geeft aan als ik de Forum site bezoek, dat deze niet beveiligd is, en bevat verdachte URLs.
En inderdaad kijk ik naar de hoofdregel bovenaan, dan staat daar : Niet beveiligd, kijk ik weer naar andere site, dan staat er meestal een slotje voor.
Dus mijn vraag : hoe safe is eigenlijk de Forumeerstewereldoorlog.nl ?
Groeten Frank. |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 24 Feb 2020 17:33 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij heel safe, ik heb nog nooit problemen gehad. _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Big Blunder

|
Geplaatst: 26 Feb 2020 15:42 Onderwerp: |
|
|
Niemand, die weet wat niet beveiligd inhoud ?
hopelijk toch nog wel een computerfreak, die het uit kan leggen !
Groeten Frank. |
|
Naar boven |
|
 |
Magneet

|
Geplaatst: 26 Feb 2020 18:39 Onderwerp: |
|
|
dat betekend dat dit forum geen gebruik maakt van een ssl certificaat. Oftewel in theorie zou iemand de data van en naar het forum kunnen onderscheppen en het lezen. Tegenwoordig eisen de browser makers dat je een correct certificaat hebt en zo niet geven ze die melding. |
|
Naar boven |
|
 |
Aurel Sercu

Geregistreerd op: 23-2-2005 Berichten: 1682 Woonplaats: Boezinge - Ieper, België
|
Geplaatst: 26 Feb 2020 18:40 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad "Niet beveiligd". Dat had ik nog nooit gezien. Staat dat daar al jaren ?
Hoe dan ook, hier met mijn (gratis) Avast, geen probleem, geen waarschuwing.
Welke virusscanner gebruik je momenteel?
Aurel |
|
Naar boven |
|
 |
Magneet

|
Geplaatst: 26 Feb 2020 18:48 Onderwerp: |
|
|
nee dat niet beveiligd is iets wat browsers pas het laatste jaar doen. In het verleden had je een grijs open (of geen) slotje of een groen slotje. Dat grijze of geen slotje is nu vervangen door niet beveiligd |
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
|
Naar boven |
|
 |
Aurel Sercu

Geregistreerd op: 23-2-2005 Berichten: 1682 Woonplaats: Boezinge - Ieper, België
|
Geplaatst: 27 Feb 2020 18:08 Onderwerp: |
|
|
Juist, bij mij ook. Een slot met streep. En wat lager (onder logo) Niet beveiligd.
En toch voel ik me ... veilig. Als er maar geen c*r*n*beest mee gesmokkeld wordt ...
Aurel |
|
Naar boven |
|
 |
Big Blunder

|
Geplaatst: 28 Feb 2020 19:16 Onderwerp: Niet beveiligd ? |
|
|
Hebzelf op de Google site gekeken, en dit staat er :
De betekenis van de beveiligingssymbolen
Deze symbolen geven aan hoe veilig het is om een site te bezoeken en te gebruiken. De symbolen laten je weten of een site een beveiligingscertificaat heeft, of Chrome dat certificaat vertrouwt en of Chrome een privéverbinding met de site heeft.
Vergrendelen Beveiligd
Sitegegevens bekijken Info of Niet veilig
Gevaarlijk Niet beveiligd of Gevaarlijk
We raden je aan geen persoonlijke of privé-informatie op deze pagina in te voeren. Gebruik de site zo mogelijk helemaal niet.
Niet veilig: Ga voorzichtig te werk. Er is iets ernstig mis met de privacy van de verbinding van de site. Het is mogelijk dat iemand de informatie die je verzendt of ontvangt via deze site, kan bekijken.
Het bericht 'Inloggen niet veilig' of 'Betalen niet veilig' kan worden weergegeven.
Gevaarlijk: Vermijd deze site. Als je een rood waarschuwingsscherm op volledige paginagrootte ziet, is de site door Safe Browsing gemarkeerd als onveilig. Je brengt je privé-informatie waarschijnlijk in gevaar als je deze site gebruikt.
Vraag mezelf af, of dit Forum wel een beveiligde site kan worden, of moet er dan zoveel aan gesleuteld worden, en wordt de toegang voor sommige mensen dan te veel belemmerd ? |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 22 Apr 2020 12:55 Onderwerp: |
|
|
Het staat er idd al jaren.
De techneut gaat er naar kijken. _________________ Met hart en ziel
De enige echte