Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pepe
|
Geplaatst: 08 Jan 2017 14:14 Onderwerp: veel fotos verdwijnen |
|
|
Spijtig dat zo veel fotos uit oude posts verdwijnen , dit maakt het lezen vaak niet leuk meer
Misschien sponsers zoeken en fotos op eigen server beheren ?
Mvg[/quote] |
|
Naar boven |
|
 |
Tandorini

|
Geplaatst: 08 Jan 2017 17:59 Onderwerp: |
|
|
lijkt mij wel een goed idee |
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 08 Jan 2017 23:19 Onderwerp: |
|
|
Dat ligt natuurlijk aan de host waar de foto's naartoe opgeladen worden. Vaak zijn die gratis, maar daarmee hebben die ook veel zeggenschap over die foto's. Zeker als het op tijd aan komt.
Het is mogelijk om op sites een beperkte ruimte te genereren om bijlagen toe te voegen aan een bericht. Maar dat maakt een site 'zwaarder' en ook duurder.
Het initiatief ligt bij de staf ... _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
pepe
|
Geplaatst: 09 Jan 2017 17:22 Onderwerp: |
|
|
Als een paar 100 leden 5€ zou doneren jaarlijks , lijkt dit toch haalbaar
Ik zou hier geen probleem mee hebben |
|
Naar boven |
|
 |
manager Site Admin
|
Geplaatst: 14 Jan 2017 11:32 Onderwerp: |
|
|
Unterhund @ 08 Jan 2017 23:19 schreef: | Dat ligt natuurlijk aan de host waar de foto's naartoe opgeladen worden. Vaak zijn die gratis, maar daarmee hebben die ook veel zeggenschap over die foto's. Zeker als het op tijd aan komt.
Het is mogelijk om op sites een beperkte ruimte te genereren om bijlagen toe te voegen aan een bericht. Maar dat maakt een site 'zwaarder' en ook duurder.
Het initiatief ligt bij de staf ... |
Dit is exact zoals het ligt.
Foto's staan extern gehost, en als dat stopt hebben we ze simpelweg niet meer.
Dit is een groot probleem bij veel sites. 'Vroeger' had je boeken, maar nu staat alles online. Wat heel makkelijk zoek kan raken. Ook al betaal je er voor, dan nog gebeurt het regelmatig dat dankzij een interne reorganisatie de url's naar die foto's wijzigen en ze dan niet meer onder de oude url, zoals opgeslagen in de topics, bereikbaar zijn.
Wat kunnen wij er aan doen? -> externe hosting aanbieden zou een optie zijn. Daar gelden overigens dezelfde beperkingen voor, en daarbij lost dat niet het probleem op van de verdwijnende foto's die er al staan.
Het is denkbaar om alle foto's zoals die er nu staan te kopiëren en die op een eigen server te zetten. Maar in hoeverre schendt je dan auteursrechten - je pakt immer materiaal van derden op en plaatst dat op een eigen server om publiek te maken. Dat zijn we nu aan het onderzoeken.
Wordt vervolgd! |
|
Naar boven |
|
 |
|