Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

What Do The Coins Left On Military Headstones Mean

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tandorini

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2016 6:11    Onderwerp: What Do The Coins Left On Military Headstones Mean Reageer met quote

Ik weet niet of dit bij WW I graven ook gebeurt:

Have you ever been in a cemetery and saw coins laying on a tombstone? There is actually a reason behind it. Read more, so you can know what each coin means, and maybe as you visit a fallen soldier this Memorial Day, you can leave a coin to honor them too.
According to snopes.com these meanings vary depending on the denomination of coin:
A coin left on a headstone let’s the deceased soldier’s family know that somebody stopped by to pay their respect. Leaving a penny means you visited.
A nickel means that you and the deceased soldier trained at boot camp together. If you served with the soldier, you leave a dime. A quarter is very significant because it means that you were there when that soldier was killed.
So what happens to the coins after Memorial Day? It is collected and the money is used for cemetery maintenance, the cost of burial for soldiers, or the care for indigent soldiers.
Supposedly the tradition became popular here in the United States during the Vietnam war. It is believed it was a way to show respect without getting into an uncomfortable political discussion about a war that was very controversial.
In general, however, this tradition can be traced to as far back as the Roman Empire. It was a way to give a buddy some spending money for the hereafter.

http://mix106radio.com/what-do-the-coins-left-on-military-tombstones-mean/
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
AOK4

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2016 7:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is in de VS.

Bij ons gaat het meer over muntjes die er gelegd worden als verwijzing naar de Griekse mythologie: het geld moet dienen om de oversteek over Styx aan Charon te betalen.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2016 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben (natuurlijk) geneigd Jan bij te treden.

En nu vraag ik me vertwijfeld af waar (en wanneer) ik de laatste keer (niet zo lang gleden) muntjes heb zien liggen. (Om te weten of er verschillende materialen waren.) Helaas geen foto genomen toen.

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Unterhund

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2016 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Bij joodse graven worden er meestal ook steentjes gelegd.
AOK4

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2016 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Unterhund @ 12 Sep 2016 17:01 schreef:
Bij joodse graven worden er meestal ook steentjes gelegd.

Dat is bekend: https://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_begraafplaats#Steentjes_op_het_graf

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: