Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

History

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
louis

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2015 7:42    Onderwerp: History Reageer met quote

Komt iemand nog wel eens een interessante documentaire tegen op History? Het lijkt de laatste jaren alleen maar reality show-achtige programma's uit te zenden. Nu vind ik een programma als Storage Wars soms best amusant, maar "amusant" is eigenlijk niet wat ik op een zender als History zoek. De historische waarde van dat soort programma's is vrijwel nihil, eigenlijk is het een soort opgeleukte Tussen Kunst en Kitsch.

De uitzendingen over de slag bij Waterloo waren een positieve uitzondering, maar verder kom ik meer documentaires tegen over geschiedenis op Discovery dan op History tegenwoordig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2015 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad huilen met de pet op, zowel op Discovery als op National Georgraphic enkel nog (fake) reality en voor de rest wat onzinnig gezever. Vroeger keek ik geregeld naar mooi documentaires, zowel over geschiedenis als over natuur en wetenschap, nu bekijk ik beide zenders omzeggens niet meer. Zelfs documentaires over op zich interessante onderwerpen worden vakkundig de nek omgewrongen door een kleuterachtig niveau en de onzinnige sensatiedrang.

"Panem et Circenses" zeker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2015 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

Nog erger is het als mensen zich gaan baseren op wat ze gezien hebben op discovery of NG, want dan zal het wel waar zijn.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
derwisj

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2015 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan tegenwoordig evengoed op you tube kijken, heb deze week nog een docu gevonden over vimy en over de somme die ik nog niet gezien heb...
pascal
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: