Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Door den oorlog moeten lijden

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Unterhund

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2014 0:39    Onderwerp: Door den oorlog moeten lijden Reageer met quote

Ik moet zeggen dat ik een beetje verbaasd ben dat dit boekje hier nog niet vermeld werd (of ik heb slecht gezocht). Met zijn 92 pagina's lijkt dit op het eerste gezicht een sufferdje tussen alle grote werken. Meerwaarde is een lokale kijk op de gebeurtenissen in de Voerstreek anno 1914.
Samen met de rommelige wandelkaart (not included) toch een aanwinst als je eens in deze buurt wilt gaan wandelen.

Het boek laveert tussen prentenboek en weetjes, maar weet toch net die dingen te vermelden die veel mensen (nog) niet kenden. En is volgens mij zelfs beter dan 'Schampschot' van Paul van der Steen in het geval van de broeders Timmers. Rare is dat het verhaal van Marcel Kerff niet wordt verteld.

Geen ISBN, maar waarschijnlijk wel te verkrijgen via Toerisme Voerstreek vzw.
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2014 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bijzonder werkje lijkt me inderdaad, Unterhund. Interessante en dramatische episode met de inval en doorbraak in 1914, de wreedheden tegen de bevolking en de bouw van de spoorbrug bij Visť door dwangarbeiders.

Gr P
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: