Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Fort d'Haudainville / Ouvrage St. Symphorien

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jovka

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2014 22:24    Onderwerp: Fort d'Haudainville / Ouvrage St. Symphorien Reageer met quote

Onlangs was ik weer eens in Verdun om wat mooie locaties te bezoeken. De foto´s die ik van ouvrage St. Symphorien had gezien beloofden veel moois. Dit moest dus ook het hoogtepunt van de dag worden. Man, man, man, wat was dat even een misrekening. Deze locatie is zo ontzettend vervuild dat het de moeite van een bezoek niet eens meer waard is. Het lijkt alsof er een kledingfabriek voor reënactors (kleding, helmen, materiaal) uit WO1 in heeft gezeten. Bijna alle gangen en ruimtes van het fort liggen bezaaid (vaak ruim 1 meter hoog) met de legerfabrikaten.
De locatie is nog best gevaarlijk ook in verband met de metersdiepe schachten, zoveel heb ik er nog niet gezien in een werk in Verdun en omgeving.

Maar goed, de foto's... Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk troep op de foto's te zetten, maar dat is niet te doen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tommy v. D.

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2014 7:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jovka,

dank voor de foto's. Dit is alleen niet de Ouvrage van St. Symphorien, maar het Fort d'Haudainville. Ondanks de vervuiling wel een interessant fort, met nog een vroeg type Bourges kazemat.
Ouvrage de St. Symphorien ligt een stukje verderop, en is veel kleiner. Die heb ik een jaar of 5 terug nog bezocht. Fort d'Haudainville was toen nog bewoond privé-terrein. Nu niet meer, begrijp ik?

Tommy

[modbreak] Titel bij deze aangepast. Dank Tommy![/modbreak]
Naar boven
Jovka

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2014 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Serieus? Goh, dan heb ik mij flink vergist zeg! Dan is er nog hoop dat de ouvrage er netjes uitziet, top! Ik twijfelde wel, maar heb helemaal niet meer gedacht dat er ook een fort bij zou zitten. Dank je voor de informatie. Smile Ik zal de titel gelijk even aanpassen.

Het huis bij het terrein is nu onbewoond en ook flink vervallen (ingegooide ruiten enz.), je kan dit werk zo oplopen.
Naar boven
Soetrich

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2014 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Wat daar in de dubbele caponniere ligt opgestapeld is een regelrechte milleramp. De foto's tonen maar een deel van de rotzooi die daar ligt.

hans
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jovka

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

De berichten kan ik helaas niet meer wijzigen, dus de titel en tekst aanpassen zit er niet meer in.
Maar ik ben wel blij dat er nog hoop is dat St. Symphorien misschien wel nog in betere staat is. Weet waar die ligt, maar heb het ter plaatse verward. Ook leuk, alleen jammer van de rotzooi die in het werk ligt. Het is letterlijk een vuilnisbelt geworden. Gelukkig waren de overige werken die we daar hebben bezocht wel de moeite waard. En ik heb een goede reden om weer terug te gaan. ;-)
Naar boven
Jovka

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2014 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ben ik maar even langs de echte St Symphorien gegaan. Gelukkig was dit werk in hele mooie staat, dus het bezoek was zeker de moeite waard.

Die enorme gaten van zo'n 40 meter diep, zat daar vroeger een trap in? Ik kende eigenlijk alleen maar eenvoudige toegangen tot de travaux 17, maar deze gaten gaan loodrecht naar beneden.

De foto's...

Naar boven
hsmeets

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2014 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi zeg, keer op keer blijf ik me verbazen om het mooie mestelwerk dat je ziet in de forten van deze periode (en eerder), hetzelfde zie je in de forten van de hollandse waterlinie.

Weer eentje voor de bucketlist Cool
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2014 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Knap werk, Jovka. Fascinerende omgeving.

Gr P
Duiker

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2014 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Wauw Jovka dat zijn mooie plaatjes. En wat een fraai object is dit.
Ik ga eens even kijken waar de ouvrage precies ligt, daarna zet ik hem op de te bezoekenlijst.
In het verleden ben ik in diverse forten rond Verdun geweest en daar waren alleen maar diepe verticale schachten met een trap naar travaux 17.

Anton
Tommy v. D.

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2014 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat ziet er tenminste wat beter uit! Smile
Zeer fraaie foto's weer en fijn om te zien dat St. Symphorien er nog ongestoord bij ligt.

Tommy
Naar boven
Jovka

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2014 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

De forten die ik in Verdun heb gezien hadden eigenlijk allemaal eenvoudige toegangen tot de ondergrondse tunnels, dit soort zeer diepe schachten had ik niet verwacht. Wel interessant om te zien, maar no way dat ik daar erg dichtbij kom, dat is mij veel te link. Ik ben dus niet via de hoofdingang de casemate ingegaan. ;-)

Het werk ligt er heel mooi bij, evenals nog wat werken die wij ook gelijk hebben meegepakt. Verdun heeft zoveel moois te bieden, zeker als je de minder bekende werken bezoekt.
Één locatie hebben wij helaas niet kunnen vinden, ondanks het uitkammen van een half bos, maar dat komt de volgende keer nog wel. Batterie de Muzeray moet dus nog even wachten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: