Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Metaaldetectie rondom Verdun/Argonne

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DarkEagle

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2013 11:02    Onderwerp: Metaaldetectie rondom Verdun/Argonne Reageer met quote

Hallo,

bezocht laatst het bos waar ook de keizertunnel in ligt nabij varennes-en-argonne. Hier zag ik tot mijn verbazing dat er mensen met een detector bezig waren. Nu weer ik dat er in een straal bij Verdun een verbod is op deze hobby. Echter mocht het volgens hun wel in dit bos.

Klopt dit?. Mag je hier wel zoeken en in een bepaalde straal rond verdun niet?.

Vroeg het me af. Want de straf is volgens mij iets van 3100 euro..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
leibhusar

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2013 11:07    Onderwerp: graven Reageer met quote

Nog steeds ABSOLUUT verboden !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
DarkEagle

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2013 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ok want ze hadden het over een bepaalde zone in en rond verdun en dat dit er net buiten viel. Kan iemand me wijzer maken in de franse wetgeving rond verdun?.

Een cafe eigenaar vertelde me dat je wel door de bossen mag lopen, loopgraven bekijken en een hulsje kon geen kwaad om het mee te nemen alleen je moest geen schep of iets bij je hebben.
Naar boven
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2013 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de duidelijkheid van het topic is de titel aangepast poppy

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
leibhusar

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2013 14:26    Onderwerp: verdun Reageer met quote

Beste, "rondhollen "met de detector is in gans Noord Frankrijk, en wellicht daarbuiten, GEHEEL verboden.

Enige uitzondering is met een pas vd overheid ( word NIET aan particulieren verstrekt = alleen voor archeologische doeleinde e.d.bedoelt) òf op privé terrein...

GEEN uitzondering voor welke regio dan ook...

En idd, daar heeft Mark ? wellicht gelijk in,als je gewoon rondloopt en je steekt een dopje of een glaasje in je zak die bij toeval op je pad ligt, zullen ze daar niet echt moeilijk over doen,maar is niet gegarandeerd..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Branco12

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2013 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

toen ik naar verdun ging hebben we gehoord dat door het verbod op het zoeken sommigen 's nachts met lampen en detectors gingen zoeken in de bossen, en de boetes die daar op staan is voor detectors allesins 2000euro volgens mij heb ik laats gehoord dat de boetes nog verhoogt zijn maar als je toevallig wat vind kan het volgens mij geen kwaad, zolang je maar niet teveel dingen toevallig vind . het verbod op zoeken geld volgens mij voor heel de frontstreek in frankrijk
Naar boven
hsmeets

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2013 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

De juiste antwoorden zijn al gegeven Smile , ik vraag me wel af hoe zinvol het is om juist daar met een metaaldetector rond te lopen, er ligt zoveel schroot daar in de rondte dat hij blijft piepen.

Zelfs de wortels van een omgevallen boom in een toeristisch (en redelijk kaalgeplukt) stuk als Haute Chevauchee, laten nog wel eens een verassing zien..niet Annelies? Wink
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2013 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

RampantBunny @ 09 Okt 2013 19:49 schreef:

Zelfs de wortels van een omgevallen boom in een toeristisch (en redelijk kaalgeplukt) stuk als Haute Chevauchee, laten nog wel eens een verassing zien..niet Annelies? Wink

Nou inderdaad!! En daar kwam geen metaaldetector aan te pas Embarassed

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
MaxHansen

BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2015 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="hsmeets @ 09 Okt 2013 18:49"]De juiste antwoorden zijn al gegeven Smile , ik vraag me wel af hoe zinvol het is om juist daar met een metaaldetector rond te lopen, er ligt zoveel schroot daar in de rondte dat hij blijft piepen.

Hoi, 1000% akkoord, natuurlijk als je een beetje een detector hebt die kan discrimineren dan kom je al een heel eind.

Pp
derwisj

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2015 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou toch oppassen met zaken mee te nemen, in de buurt van verdun al twee maal controle gehad, eert autiopapieren nakijken, en dan de vraag of ik "souvenirs" bijhad, koffer moeten openen en laten nakijken...
pascal
Duiker

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 05 Mrt 2015 20:13 schreef:
Ik zou toch oppassen met zaken mee te nemen, in de buurt van verdun al twee maal controle gehad, eert autiopapieren nakijken, en dan de vraag of ik "souvenirs" bijhad, koffer moeten openen en laten nakijken...
pascal

En wie was dit die de controle deed? Keken ze in de kofferbak van de auto of in koffers of tassen buiten de auto?

Groeten, Anton
Eddy Geurtsen

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn, tijdens een tour over de velden van de Somme, ook een keer grondig gecontroleerd door de politie. De auto werd ondersteboven gezet, niets werd overgeslagen, zelfs het vuile wasgoed werd doorgezocht....
Naar boven
Para

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Eddy Geurtsen @ 06 Mrt 2015 11:41 schreef:
Wij zijn, tijdens een tour over de velden van de Somme, ook een keer grondig gecontroleerd door de politie. De auto werd ondersteboven gezet, niets werd overgeslagen, zelfs het vuile wasgoed werd doorgezocht....

Waarom werden jullie aangehouden en gecontroleerd? Vuil wasgoed is heel logisch want iedereen denkt dat controleren ze niet. Vaak zit daar het gezochte spul tussen.
Pinoto

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Nu vraag ik mij af als je nu een souvenier hebt gekocht in een winkel en dat is ook wat bodemvondstachtig ( beroest ) , nemen ze dit zomaar mee en/of krijg je een boete Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Eddy Geurtsen

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Op de vraag waarom je wordt aangehouden, of wat er wordt gezocht, krijg je geen antwoord.
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

De controle was tweemaal door de gendarmerie, 1 maal in de st mihiel salient, als je de tranchee de la soif gedaan hebt en je volgt de bosweg, kom je in marbotte (denk ik dat het zo noemt), met die kleine kerk, dus daar linksaf de baan volgen enkele kilometers en daar was de eerste controle. De tweede maal was toen ik afkwam van de argonne richting verdun, enkele km voor verdun, en ze keken alles na in de kofferbak...ook een tas die er in stond met mijn brood en dergelijke en de koelbox...
En wat betreft dingen die je gekocht hebt : naar het schijnt zou dit mogen als je een aankoopsbewijs hebt...zo is frankrijk dus : zelf iets meenemen mag niet, maar het kopen in een winkel wel...als ze er een centje kunnen op verdienen is het wel toegelaten...
pascal
derwisj

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Eddy, bij mij vroegen ze duidelijk of ik souvenirs had...
pascal
Para

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Even een paarzaken duidelijk maken.

Je mag in heel Frankrijk nergens graven om zaken te zoeken zonder een vergunning. Die krijg je alleen als je een archeoloog bent.
Loop je over het slagveld of ergens anders en je ziet iets wat je graag mee wil nemen, niet doen ook dat is ten strengste verboden.
De boetes hierop zijn gigantisch hoog en gevangenisstraf kan ook nog.

De Gendarme mag je aanhouden en je spullen buiten de auto doorzoeken met je toestemming. Niet geven is niet slim maak je, je verdacht en gaan ze zeker verder zoeken tot ze iets hebben.
Je auto mag de Gendarme niet doorzoeken, dat mag alleen de Douane. Maar als je weigert maak je jezelf wel verdacht, houden je vast bellen de Douane en na uren en uren kun je verder als je niets misdaan hebt.
Dus vragen ze om de auto te doorzoeken laat dit toe vraag wel is dit geen werk voor de Douane.

Maar maak ze niet boos want dan weten ze altijd wel iets te vinden om je op te pakken. Het hoort niet zo dat weet ik maar helaas werkt het wel zo bij menig Gendarme. speechless

Groeten, Anton
Pinoto

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 06 Mrt 2015 18:28 schreef:

En wat betreft dingen die je gekocht hebt : naar het schijnt zou dit mogen als je een aankoopsbewijs hebt...zo is frankrijk dus : zelf iets meenemen mag niet, maar het kopen in een winkel wel...als ze er een centje kunnen op verdienen is het wel toegelaten...
pascal

Maar als je in die winkels iets koopt krijg je nooit een kasticket ofzo , ik heb in die winkels ginder in de geburen enzo nog nooit één gekregen , dus dat wil zeggen dat je het moet afgeven Confused puke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Para

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Pinoto @ 06 Mrt 2015 19:55 schreef:

pascal

Maar als je in die winkels iets koopt krijg je nooit een kasticket ofzo , ik heb in die winkels ginder in de geburen enzo nog nooit één gekregen , dus dat wil zeggen dat je het moet afgeven Confused puke

In het verleden werd er wat makkelijker omgesprongen met de zaken en zo is er veel spul in de handel geraakt. Er waren ook nog veel voorraden die men kwijt wilde.
Dat spul mag nog steeds verkocht en door verkocht worden, maar spul zoeken opknappen en dan verkopen mag niet meer.
Dus zorg dat je een bonnetje krijgt van de winkel als je iets koopt.
Maar let wel op er is heel veel zeer goede namaak te verkrijgen.

Groeten, Anton
Pinoto

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2015 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Para @ 06 Mrt 2015 21:40 schreef:
Pinoto @ 06 Mrt 2015 19:55 schreef:

pascal

In het verleden werd er wat makkelijker omgesprongen met de zaken en zo is er veel spul in de handel geraakt. Er waren ook nog veel voorraden die men kwijt wilde.
Dat spul mag nog steeds verkocht en door verkocht worden, maar spul zoeken opknappen en dan verkopen mag niet meer.
Dus zorg dat je een bonnetje krijgt van de winkel als je iets koopt.
Maar let wel op er is heel veel zeer goede namaak te verkrijgen.

Groeten, Anton

Ok , bedankt , dus altijd een bewijs vragen . Smile
Van die zaken heb ik genoeg verstand Laughing
Mvg , Tibo
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2015 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Para, waarom mag de gendarmerie je auto niet doorzoekn? Hier in Belgie mag de politie gewoon je auto doorzoeken, en ik denk niet dat dat anders is in Frankrijk...
pascal
Para

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2015 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is zo via de wet geregeld en waarom, dat weet ik niet. Ze gaan er dan vanuit dat buitenlanders dit niet weten.
Maar wat ik al schrijf mee werken is beter dan tegen werken. Dan verlies je altijd ze vinden dan altijd wat om je te pakken.
Helaas zijn veel Gendarmes zo er zijn gelukkig ook veel goede.

Men is in de weer om dit te veranderen door de vele aanslagen de laatste tijd.
hsmeets

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2015 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij is het als volgt:

Gendarmerie mag je auto doorzoeken, ONF (frans staats bosbeheer) niet.
En die laatste hebben de grootste mond.

Maar je wil niet in dat spelletje gevangen worden Cool
Para

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2015 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

hsmeets @ 07 Mrt 2015 23:11 schreef:
volgens mij is het als volgt:

Gendarmerie mag je auto doorzoeken, ONF (frans staats bosbeheer) niet.
En die laatste hebben de grootste mond.

Maar je wil niet in dat spelletje gevangen worden Cool

Waarom denk je dat de Gendarmerie dat mag? Die andere jongens mogen het ook niet dat klopt.
Duiker

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2015 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het klopt hoor wat para schrijft. Nooit eerder aangehouden bij een controle waar ze ook auto's doorzoeken.
Dan weet je dat er altijd Douane bij is en dat die de auto's doorzoeken.
Dat over kwam mij als Nederlander ook een keer, ik vroeg toen aan de vriendelijke vrouwelijke Douanebeambte waarom zij dit deed en niet de Gendarmerie.
Haar antwoord was toen dat de Gendarmerie dit niet mag, ik ben er toen niet op door gegaan van waarom dit zo is.
Maar heb wel een vermoeden de Franse wetten steken heel krom in elkaar en dit zal er ook zo een zijn.

Groeten, Anton
derwisj

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2015 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het opgezocht en gendarmerie mag inderdaad niet, omdat een auto als een verlengstuk van de woning wordt beschouwd...raar...want dat maakt het een huiszoeking waartoe een gerechtsbevel vereist is...
En para meewerken met de politie is altijd aangeraden...heb er 15 jaar gewerkt en wat deden we dan : een auto rijdt door het rode licht, en we houden hem tegen en dan even de conversatie : Ah, meneer beweert niet door het rode licht gereden te zijn, zal ik noteren en u kan zich gaan verdedigen voor de rechtbank...en mag ik nu even de brandblusser, gevarendriehoek, verbandkistje zien? En ik ga terwijl ook even de staat van de banden nakijken, en op den duur stond die kerel daar een kwartier...
pascal
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: