Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

VRT start met opnames In Vlaamse velden
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bram Dermout

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2014 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Opgelost...de arme man had zijn rek niet aangevuld en de bijlages niet meegegeven...

Is zonet rechtgezet toen ik ging vragen wat er fout was...oef!

Let dus goed op dat je de bijlages (in plasticfolie) meeneemt!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A. Depage

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2014 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bram Dermout @ 13 Mrt 2014 12:04 schreef:
Opgelost...de arme man had zijn rek niet aangevuld en de bijlages niet meegegeven...

Is zonet rechtgezet toen ik ging vragen wat er fout was...oef!

Let dus goed op dat je de bijlages (in plasticfolie) meeneemt!!!

Zit er bij jou ook een fout in ivm de fietsroutes? Ik heb namelijk Veurne en 2x Diksmuide...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Bram Dermout

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2014 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag ga ik met de nieuwe bon, zal je een pm zenden dan. Kan laat zijn want ben overdag in Veurne
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2014 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Bram Dermout @ 13 Mrt 2014 20:30 schreef:
Zaterdag ga ik met de nieuwe bon, zal je een pm zenden dan. Kan laat zijn want ben overdag in Veurne

Ok prima, je moet er ook allemaal niet te veel van verwachten, maar kom, voor 15€ kan je niet echt sukkelen. De foto's in het boek zijn echt wel prachtig gemaakt. Naast WOI ook nog wat gastronomische tips ed meer.
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2014 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

En dat de serie aansloeg bij het brede publiek laat ook deze reportage zien. Op de fandag vandaag te Veurne was er veel beloops.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_140315_J19?video=1.1910659
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2014 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn voor- en tegenstanders over deze serie (ik behoorde tot het eerste kamp), maar deze laatste aflevering slaat echt alles. Hoe ontgoochelend, hoe fake, hoe onrealistisch, hoe ongeloofwaardig, pff ...
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2014 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Heb 2 afleveringen gemist, dus over die kan ik niet oordelen. Maar ik sluit me aan bij A.Depage. De slotaflevering was niet goed. Alsof ze het niet goed konden afronden dit verhaal.

Al met al heb ik er best van genoten, ondanks dat dingen niet klopten of fout zaten. Ik ging er naar kijken zoals ik iedere serie bekijken, gewoon zitten en genieten en er niet teveel druk om maken.

Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2014 7:24    Onderwerp: Reageer met quote

A. Depage @ 15 Mrt 2014 22:38 schreef:
En dat de serie aansloeg bij het brede publiek laat ook deze reportage zien. Op de fandag vandaag te Veurne was er veel beloops.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_140315_J19?video=1.1910659

Series als "Familie" en "Thuis" slaan ook aan bij het brede publiek, hoor.
En hun fandagen ook Wink
Naar boven
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2014 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb enkel een flard van het gevecht in niemandsland gezien. Wat me opviel is dat de ontploffende brisantgranaten vaak niet meer dan wat opspattend stof was (terwijl het land ook echt wel zeiknat er bij lag), terwijl die ene handgranaat die hij smeet precies zo krachtig was als al de mijnen in de Mesenslag tesamen.

Dan had ik niet veel zin meer om verder te kijken.
Naar boven
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2014 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

al bij al niet slecht, maar de slotaflevering hoe die stopt tja dat is het toch niet echt, wat het zijn moest,met marie die haar duitse gewonde vriend voortsleept,(die een bluse draagt waarvan de kraag niet klopte,want de onderofficierenband gans rond de kraag was niet meer vanaf 1917,(alleen nog aan de kraaghoeken ) en nu is hij ineens een beierse , terwijl de "jonge" soldaten blusen dragen met pruisen kraag ,maar dat zijn natuurlijk details,natuurlijk ze kunnen "gemengd "geworden zijn,alles kan eind 1918, zodus, tja, (maar vermits hij voorheen een 07-10 vest droeg, en zodus nu blijkbaar een bluse gekregen heeft, zou deze toch moeten kloppen kwa kraag ,
maar waarschijnlijk is de gewone kijker hiervan niet op de hoogte en aldus kan dat geen kwaad,
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2014 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Globale beoordeling : OK.
Beoordeling slotaflevering : OK.

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jurggie

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2014 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

De gemiddelde kijker was echt wel tevreden, dat bleek toch uit de zeer vele reacties op twitter tijdens en na de slotaflevering. De enige negatieve commentaar die te horen was, is het open einde en het feit dat men nu niet weet of Hans-Peter het haalt of niet (al zijn dat vooral vrouwen moet ik zeggen).

Het enige juiste antwoord is natuurlijk dat de man geen schijn van kans heeft om het te overleven. Als Marie hem daar al weggesleept krijgt duurt het ongelooflijk lang en tegen dan is hij al lang aan zijn zware verwondingen bezweken.

Ik ben er al bij al zeer tevreden over moet ik zeggen, mooi.
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2014 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Mij gaat het niet zozeer over "In Vlaamse velden bashen", maar naar welke serie of film ik ook kijk, goed of zeer goed, een film/serie valt of staat in mijn ogen met een goed of slecht einde. Het einde van een film bepaalt vaak mijn algemene indruk van een film.
Een einde is dikwijls slordig en vluchtig in elkaar gezet. Een einde is vaak ook overdreven en onrealistisch. Ik begrijp niet waarom. Dit is toch niet nodig? Men tracht naar een hoogtepunt of een climax te komen, maar men begrijpt niet dat men afglijdt naar de middelmaat. Altijd weer die onoverwinnelijke liefde, dat overdreven patriottisme (vlaggen na de slag), overdreven geweld dat niet past binnen de gehele serie (moord op Gerolf) en de onlogische clues (komaan, zoonlief die naar zijn moeder moet schrijven dat haar andere zoon is gesneuveld, ik werd er niet goed van ... ) Jammer, een gemiste kans...
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2014 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

jurggie @ 17 Mrt 2014 12:08 schreef:
De gemiddelde kijker was echt wel tevreden, dat bleek toch uit de zeer vele reacties op twitter tijdens en na de slotaflevering. De enige negatieve commentaar die te horen was, is het open einde en het feit dat men nu niet weet of Hans-Peter het haalt of niet (al zijn dat vooral vrouwen moet ik zeggen).

Het enige juiste antwoord is natuurlijk dat de man geen schijn van kans heeft om het te overleven. Als Marie hem daar al weggesleept krijgt duurt het ongelooflijk lang en tegen dan is hij al lang aan zijn zware verwondingen bezweken.

Ik ben er al bij al zeer tevreden over moet ik zeggen, mooi.

Een open einde is super en is de mode van de laatste jaren, maar maak het dan wel een beetje realistischer. Ik schoot haast in de lach toen hij "Marie" reutelde... Komaan, hoe lang lag die daar al niet, Marie bezocht nog tot 2x toe een krijgsgevangenenkamp... Eens benieuwd of hij eens in de verzorgingspost wel de nodige verzorging zou krijgen, ALS hij daar al levend geraakte Wink
Naar boven
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2014 7:20    Onderwerp: Hear hear Reageer met quote

Quote:
Zondag is afscheid genomen van 'In Vlaamse velden'. Aan kijkcijfers geen gebrek. Dat ruim 5.000 fans naar Veurne afgezakt kwamen om een glimp van de acteurs op te vangen, zegt genoeg over de populariteit van de Eén-reeks. Ook hier acteerprestaties van hoog niveau.

Toch heb ik met gemengde gevoelens en vaak met gekromde tenen naar de serie gekeken. De Groote Oorlog was net iets te groot voor scenario en regie. Wat overblijft, is amoureuze collaboratie van een dorpswicht, geile grijphanden van een pastoor, puberaal geneuzel in de loopgraven.

Soms voelde ik iets van plaatsvervangende belediging. Drama's als WO I zijn niet op te leuken met een ouwe damesfiets. Of je maakt er een historische documentaire van, of je zwijgt bij archiefbeelden.
Abortus met breinaald: immens triviaal.

Hugo Camps, De Morgen

Artikel
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2014 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

De meeste oorlogsfilms zijn helaas "opgesmukt" met een liefdesverhaal om ze populair voor alle soorten kijkers te maken.
Voor mij tot nu de enige film die hierin slaagde was "The Light Horsemen", de liefde werd zelfs "gebruikt".
Laten we het er maar bij nemen.
Een kleine nuance : Marie tekende een mooie klaproos, maar die is pas na de oorlog echt bekend geraakt door het bekende gedicht net als John Mc Crae overigens.
Maar in zijn totaliteit vind ik de serie heel goed meevallen ondanks de fouten die je in haast elke film tegenkomt (zie maar : "A Bridge too far", waar een Leopard twee met een plank vooraan tegen de koepel de brug op dendert.
Of die WOI-film (ben de naam efkes vergeten) waar wel dertig "Rode baronnen" rondvliegen.
En zo heeft elke film/serie zijn foutje wel, of misschien toch niet... "Band of Brothers".
Mijn mening.
Snake

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2014 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 18 Mrt 2014 10:07 schreef:

En zo heeft elke film/serie zijn foutje wel, of misschien toch niet... "Band of Brothers".

Geen fouten in Band of Brothers? You wish! Wink
Naar boven
Dragonder

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 6:28    Onderwerp: Reageer met quote

hey,
ik heb dit weekend in maraton deze saga in "vlaamse velden" bekeken. Hoe ik ook afkerig was van het eerste introfilmke , hoe meer ik geboeit geraakte. Uiteraard waren er detailfouten, maar voor de leek die geen kaas van WWI heeft gegeten, was dit verhaal aannemelijk en goed. Verscheidene punten kwamen er in voor . De eerste Ulhlanen ver achter de linies , het oproepen van de scholen Compagnies , opeising van gebouwen en voertuigen ,schrikbewind van den Duits ,stukje 'slag om Haelen' , Antwerpen en de terugtrekking , aankomst aan de IJzer , de eerste dagen van de dodengang (van gewone gracht tot een uit de kluiten gewassen loopgracht), de verschillen tussen de soldaat en de bevelhebber , frans -vlaams , de dodendraad .Wat minder :was het bloot en vrijscenes , de Engelsen die enkel feesten en naar de hoeren gingen???

voormij was het OK ,

mvg Marc
eredrager van overwinningsmedaille en herinneringsmedaille 14-18,Mercantile Marine War Medal,France-Germany Star 1945,the 1939-1945 British Star and British War Medal
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, wij hebben een thuisverpleegster voor mijn vader, en die is dit weekend met de motor naar Ieper gereden om "dat ook allemaal eens te zien van in vlaamse velden" dus het brengt toch iets teweeg...jammer genoeg heeft ze zich laten vangen aan dat museum met die loopgraven...10 euro vragen ze daar reeds...en wat meer is, ze gaat nog terug. Dus voor de interesse in WOI heeft het toch wat opgebracht...
pascal
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2014 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi voorbeeld dat het iets kan bewegen Derwisj.
En wat dat museum betreft, ook ik heb er vrienden mee naar toegenomen toen ze voor het eerst naar Ieper e.o. gingen met mij. Resultaat. Ze gaan dit jaar voor de derde keer met me mee.

Evelien

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2014 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Als leerkracht en historicus ben ik tevreden dat de reeks -tenminste volgens de media- druk werd gevolgd door jongeren. Iedere kans om de geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog in de kijker te plaatsen is mooi meegenomen. Over historische onjuistheden wil ik me niet uitspreken, voor de neutrale kijker is dit overigens weinig van belang denk ik.
Anderzijds zit ik bijzonder verveeld met de uitwerking van de reeks. Ik heb -en dit is mijn persoonlijke mening trouwens- het gevoel dat de schrijvers met een lange checklist hebben gewerkt en iets te krampachtig hebben geprobeerd om alle mogelijke onderwerpen te brengen (Universiteit Gent, collaboratie, het Vlaams bewustzijn, de eerste gasaanvallen, amputaties, de introductie van de tank, enz.) Er zat nooit echt vaart in het verhaal en als kijker was ik nooit echt mee met de avonturen van de familie Boesmans (ondanks puike prestatie toch van Barbara Sarafian en Wim Opbrouck). Ik heb me ook meer dan eens geërgerd aan Marie. Hoe ze, toch na een vlucht naar Nederland met dodelijke slachtoffers en een abortus, fris en vrolijk Staf aanmoedigt om zich vrijwillig aan te melden. En dat na de eerste vijf afleveringen waarin ze voornamelijk stuurs loopt te kijken. Voeg daar nog het afgehaspelde einde aan toe, met de zeer ‘levendige’ bajonetaanvallen, de flauwe ontploffingen en het heroďsch vlaggengezwaai…
Conclusie, het relaas van de Groote Oorlog is verteld, maar als verhaal heeft de tv-reeks voor mij gefaald, zeker wanneer je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Unsere Mütter, Unsere Väter.
Maar, zoals eerder gezegd, heel blij dat het grote publiek iets mee heeft gekregen van de hele periode!
Naar boven
Bram Dermout

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

http://vimeo.com/89293882

voor diegenen die eens willen zien hoe ze het WO I landschap integreerden in onze hedendaagse skyline
Naar boven
Ger

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 20:07    Onderwerp: Making of: In Flanders Fields Reageer met quote

Echt een knap stukje techniek wat hier toegepast wordt. Petje af
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2015 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

De serie is nu ook integraal via youtube te bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=Wg-I7YWFFdU&feature=youtu.be

(al dan niet tijdelijk...)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: