Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Site met oude foto's van 1860 - 1920

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Varese2002

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2006 15:42    Onderwerp: Site met oude foto's van 1860 - 1920 Reageer met quote

Ik ben een mooie site tegengekomen met foto's welke genomen zijn tussen 1860 en 1920. Voornamelijk Oostenrijk-hongarije. De site is Tsjechisch maar gelukkig tweetalig (Czech / Engels). De onderverdeling van de foto's is redelijk in onderwerpen. Dus de WW1 liefhebbers kunnen hun hart ophalen.
Wat vaker voorkomt is dat de bijschriften voor de foto's (in ieder geval van de vliegtuigen) soms onvolledig zijn of gewoon niet kloppen. Dat kan mogelijk ook gelden voor de andere onderwerpen, maar daar weet ik niet zoveel van.

Met de eigenaar van de site ben ik in overleg om de bijschriften bij de foto's kwalitatief op te krikken.

http://oldphoto.info/

NB.:

De eigenaar van de site is zodanig beducht voor "diefstal" van zijn foto's dat ondanks de kleine afdruk en het watermerk het niet mogelijk is deze te kopiŽren. De bedoeling is dat je afdrukken van de foto's electronisch of op papier koopt (en dan zit er nog steeds een watermerk op).
Van hem heb ik wel een grotere electronische afdruk gehad van een vliegtuig dat hij niet kon thuisbrengen. Dit is de Caproni Ca.3 (450 pk : 3 * 150 hp Isotta-Franchini motoren). Het toestel heeft aanzienlijke schade aan de vleugel en de neus. Naast de Italianen werden deze toestellen gebruikt door de Amerikanen welke in 19017/18 meevochten aan de kant van ItaliŽ. Mogelijk zijn het Amerikaanse uniformen maar het kunnen ook uniformen zijn van Oostenrijk-hongarije. Als dat laatste zo is, dan is het toestel uiteraard buitgemaakt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: