Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 11 Aug 2018 8:57 Onderwerp: Boze Duitsers eisen kanon WO I terug van Nederlanders |
|
|
LAUWERSOOG - De Duitse overheid wil een drie ton zwaar scheepskanon uit de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) terug, dat na een lange geschiedenis op een erf in de provincie Groningen is beland.
Lees meer op https://www.telegraaf.nl/nieuws/2074118/boze-duitsers-eisen-kanon-wo-i-terug-van-nederlanders
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 11 Aug 2018 17:43 Onderwerp: |
|
|
Op zich wel interessant om te zien wie er hier gelijk heeft. Ik kan me voorstellen dat een 'zeemansgraf' niet verstoord mag worden.
Maar ik denk dat een paar Nederlanders als tegenprestatie opeens hun fietsje uit WW2 ook terug willen .... _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 16 Aug 2018 11:34 Onderwerp: |
|
|
Daarnet op het middagjournaal: de duikersclub geeft de spullen terug om juridisch gedoe te voorkomen. De spullen gaan nu naar een museum in Dresden. _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
|
Naar boven |
|
 |
Albatros
|
Geplaatst: 21 Aug 2018 16:38 Onderwerp: |
|
|
en de Nederlanders zijn zo dwaas om te janken dat ze niet mochten afzien tijdens WO I. Bestudeer jullie oorlogen tegen de inboorlingen van Indonesië. Onze voorouders leden onder WO I, jullie kunnen enkel jaloers zijn.... |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 22 Aug 2018 13:10 Onderwerp: |
|
|
Albatros @ 21 Aug 2018 16:38 schreef: | en de Nederlanders zijn zo dwaas om te janken dat ze niet mochten afzien tijdens WO I. Bestudeer jullie oorlogen tegen de inboorlingen van Indonesië. Onze voorouders leden onder WO I, jullie kunnen enkel jaloers zijn.... |
Waar komt deze vreemde kreet vandaan? Zullen we ons hier beperken tot zaken aangaande WW1 en het koloniale verleden van Nederland en Belgie laten voor wat het was en is? _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3889 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 23 Aug 2018 7:49 Onderwerp: |
|
|
Fulco @ 22 Aug 2018 13:10 schreef: | Albatros @ 21 Aug 2018 16:38 schreef: | en de Nederlanders zijn zo dwaas om te janken dat ze niet mochten afzien tijdens WO I. Bestudeer jullie oorlogen tegen de inboorlingen van Indonesië. Onze voorouders leden onder WO I, jullie kunnen enkel jaloers zijn.... |
Waar komt deze vreemde kreet vandaan? Zullen we ons hier beperken tot zaken aangaande WW1 en het koloniale verleden van Nederland en Belgie laten voor wat het was en is? |
Inderdaad, ons koloniaal verleden is ook niet zo fraai, laten we allen in eigen boezem kijken.
Liet onze Leopold II ook niet de handen van kinderen afkappen als ze niet genoeg rubber bij elkaar kregen??  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
|