Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Soldatenresten gevonden bij toekomstig oorlogsmonument

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tandorini

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2018 18:21    Onderwerp: Soldatenresten gevonden bij toekomstig oorlogsmonument Reageer met quote

In Zonnebeke zijn de menselijke resten gevonden van vier Franse soldaten en één Duitse. De botten werden gevonden tijdens graafwerken.

Wat het extra bijzonder maakt, is dat de werken gebeurden op de plaats waar momenteel een oorlogsmomument wordt aangelegd. Daar komt een oorlogsmonument voor de broers Hunter uit Australië. Amateurarcheoloog Johan Vandewalle vond destijds één van de twee gesneuvelde broers. En nu, tijdens de aanleg van een memoriaal, stoot hij opnieuw op een graf van gesneuvelde soldaten.

Voor de financiering van zijn memoriaal richtte Johan een vzw op en straks start hij ook met crowdfunding. Subsidies krijgt hij niet. De bouw liep daardoor vertraging op. Maar deze vondst geeft hem nieuwe moed

http://www.focus-wtv.be/nieuws/soldatenresten-gevonden-bij-toekomstig-oorlogsmonument
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2018 7:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop dat ze er nog achter kunnen komen wie dat waren, zowel Franse als de Duitse.

En wat een mooi project vind ik dat van Johan. Ik volg dat al een tijdje, zijdelings dan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 08 Feb 2018 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt wel of ze door Johan gevonden willen worden, klinkt zweverig, ik weet het, maar zo voelt het wel.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: