|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Red Roses
|
Geplaatst: 11 Jul 2017 9:42 Onderwerp: Rangen |
|
|
In een (Brits!) boek over de Duitse betrokkenheid bij de Derde Slag van Ieper vond ik een zeer verhelderende lijst van alle Duitse legerrangen, met daarnaast alle tegenhangers in het Britse leger.
Mijn vraag: bestaat er iets gelijkaardigs, dus met de Nederlandstalige tegenhangers voor alle rangen in het Brits leger tijdens WOI?
Eddy Debruyne geeft er maar een beperkt aantal van.
Een speurtocht op het Forum heeft me geen uitsluitsel gegeven. Of heb ik misschien te goed gezocht ?
Waarschijnlijk zijn de Vlaamse begrippen bovendien maar gedeeltelijk dezelfde als de Nederlandse. _________________ 'Meine gute Mutter, (...) seid ohne Sorge: ich trage die Fahne,
habt mich lieb: Ich trage die Fahne' (R.M.Rilke) |
|
Naar boven |
|
 |
jurggie

|
Geplaatst: 11 Jul 2017 19:12 Onderwerp: |
|
|
Misschien is het interessant om de lijst waar je tot nog toe de hand hebt op weten te leggen even te posten. Dan kunnen anderen aanvullen of eventueel opmerkingen geven.  |
|
Naar boven |
|
 |
MaxHansen

|
Geplaatst: 11 Jul 2017 23:11 Onderwerp: |
|
|
jurggie @ 11 Jul 2017 19:12 schreef: | Misschien is het interessant om de lijst waar je tot nog toe de hand hebt op weten te leggen even te posten. Dan kunnen anderen aanvullen of eventueel opmerkingen geven.  |
Lijkt mij een goed plan!
Max _________________ Perseverantia Omnia Vincit
(Volharding overwint alles) |
|
Naar boven |
|
 |
|
|