Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
POILU DE TRANCHEE
|
Geplaatst: 11 Sep 2016 15:43 Onderwerp: HANDGRANATEN , MORTIEREN EN HULZEN |
|
|
ZIJN ER MENSEN DIE WETEN WELKE BOEKEN IK AAN KAN SCHAFFEN VOOR HET DETERMINEREN VAN HULSBODEMS , HANDGRANATEN EN MORTIEREN |
|
Naar boven |
|
 |
mudra

Geregistreerd op: 16-3-2006 Berichten: 760 Woonplaats: Assebroek (Brugge)
|
Geplaatst: 11 Sep 2016 16:34 Onderwerp: |
|
|
Welkom op dit forum.... Ik zou zeggen, misschien eerst eens zelf via gerichte zoektermen (en niet alleen via Nederlandse terminologie) op "het" net zoeken ... Ik kan je alvast deze interessante Franse website geven, daar is heel wat rond munitie en aanverwante te vinden: http://www.passioncompassion1418.com/index.html (de rest van de website wijst zichzelf uit, er zijn heel wat deelmenu's).
Mocht je de komende maanden in de buurt van Parijs zijn: momenteel loopt een speciale tentoonstelling rond artillerie in het Musée de la Grande Guerre in Meaux: http://www.museedelagrandeguerre.eu/expositions_temporaires
Ik heb de expo half augustus gezien, zeker een bezoek waard. De rest van het museum ook trouwens, daar staat een schat aan materiaal.
Op dit forum is er ook al het één en ander verschenen aan technische informatie, even zoeken via de zoekfunctie.
Succes...
mvg,
Wim D.
www.argonne1418.be _________________ In den Argonnen
weinen im Wind
die toten Seelen,
die nicht mehr sind. |
|
Naar boven |
|
 |
ww_soldier
|
Geplaatst: 11 Sep 2016 21:08 Onderwerp: |
|
|
The Collector and researche's guide to the Great War - Volume II, Howard Wiliamson, 2003
ISBN-0-9527544-2-8
Niet het meest goedkope boek, maar wel al heel wat informatie. _________________ Wir kämpfen nicht für Vaterland. Und nicht für Deutsche Ehre! Wir sterben für den Unverstand. Und für die Millionäre. |
|
Naar boven |
|
 |
AOK4

|
Geplaatst: 12 Sep 2016 7:53 Onderwerp: Re: HANDGRANATEN , MORTIEREN EN HULZEN |
|
|
POILU DE TRANCHEE @ 11 Sep 2016 15:43 schreef: | ZIJN ER MENSEN DIE WETEN WELKE BOEKEN IK AAN KAN SCHAFFEN VOOR HET DETERMINEREN VAN HULSBODEMS , HANDGRANATEN EN MORTIEREN |
gelieve niet te roepen aub... |
|
Naar boven |
|
 |
mudra

Geregistreerd op: 16-3-2006 Berichten: 760 Woonplaats: Assebroek (Brugge)
|
Geplaatst: 12 Sep 2016 18:15 Onderwerp: Re: HANDGRANATEN , MORTIEREN EN HULZEN |
|
|
AOK4 @ 12 Sep 2016 7:53 schreef: |
Ook mijn oren deden even pijn...  _________________ In den Argonnen
weinen im Wind
die toten Seelen,
die nicht mehr sind. |
|
Naar boven |
|
 |
Enigma
|
Geplaatst: 12 Sep 2016 23:24 Onderwerp: |
|
|
Meestal plaatsen nieuwe leden hun eerste post in het voorsteltopic in plaats van meteen te gaan schreeuwen om informatie. |
|
Naar boven |
|
 |
éclatant

|
Geplaatst: 12 Sep 2016 23:38 Onderwerp: |
|
|
Misschien was het een "Capslock" foutje....  _________________ Make love, not war. |
|
Naar boven |
|
 |
Philippe Vandeweege
|
Geplaatst: 13 Sep 2016 8:31 Onderwerp: Re: HANDGRANATEN , MORTIEREN EN HULZEN |
|
|
mudra @ 12 Sep 2016 18:15 schreef: | AOK4 @ 12 Sep 2016 7:53 schreef: |
Ook mijn oren deden even pijn...  |
Hallo,
Zo'n spullen kunnen inderdaad nogal wat lawaai maken.....
Groeten.Philippe |
|
Naar boven |
|
 |
Obusje
|
Geplaatst: 13 Sep 2016 18:20 Onderwerp: Re: HANDGRANATEN , MORTIEREN EN HULZEN |
|
|
POILU DE TRANCHEE @ 11 Sep 2016 15:43 schreef: | ZIJN ER MENSEN DIE WETEN WELKE BOEKEN IK AAN KAN SCHAFFEN VOOR HET DETERMINEREN VAN HULSBODEMS , HANDGRANATEN EN MORTIEREN |
Basisliteratuur lijkt me, bijvoorbeeld, het boek 'Hoe hoort het?'
van Amy Groskamp-ten Have.
Tijdloos boek over etiquette en omgangsvormen. Voor het eerst
uitgegeven in 1939. _________________ Ik ben van na de oorlog. En wil dat zo houden. |
|
Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

Geregistreerd op: 5-1-2006 Berichten: 3303 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 14 Sep 2016 10:08 Onderwerp: Re: HANDGRANATEN , MORTIEREN EN HULZEN |
|
|
Obusje @ 13 Sep 2016 18:20 schreef: | POILU DE TRANCHEE @ 11 Sep 2016 15:43 schreef: | ZIJN ER MENSEN DIE WETEN WELKE BOEKEN IK AAN KAN SCHAFFEN VOOR HET DETERMINEREN VAN HULSBODEMS , HANDGRANATEN EN MORTIEREN |
Basisliteratuur lijkt me, bijvoorbeeld, het boek 'Hoe hoort het?'
van Amy Groskamp-ten Have.
Tijdloos boek over etiquette en omgangsvormen. Voor het eerst
uitgegeven in 1939. |
Oké oké, zomaar met een vraag komen zonder hallo en bedankt en dan in schreeuwende hoofdletters, kun je je vraagtekens bij neerzetten, maar dit is ook niet nodig. _________________ Beware of half truths--yours may be the wrong half
Don't lose your temper--no one else wants it
the reverend Tubby Clayton
http://hvhwo2.wordpress.com/ |
|
Naar boven |
|
 |
|