|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
RSM
|
Geplaatst: 07 Jan 2014 12:45 Onderwerp: Lochristi, Zaffelare, zeveneken, Beervelde |
|
|
Ik ben op zoek naar info's betreffende WO1 voor de deelgemeenten Lochristi, Zaffelare, Zeveneken en Beervelde. Daar ik deel uitmaak van een werkgroep ter voorbereiding van de viering 1914 - 1918 had ik graag een max aan info gekregen betreffende die gemeenten; voorvallen, annecdotes, verhalen en foto's hierover. Tijdens een contactdag met de inwoners is niet veel materiaal te voorschijn gekomen en op de gemeente zelf , en dit door de fusie jaren geleden is veel verloren gegaan. Ik reken op jullie thks _________________ denk vrij |
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 07 Jan 2014 14:41 Onderwerp: |
|
|
 |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 07 Jan 2014 21:56 Onderwerp: |
|
|
En toch zo gewoon gebleven...
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16016 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 07 Jan 2014 23:45 Onderwerp: |
|
|
Ik wens U alle goeds, maar ik vermoed dat U wat aan de late kant bent....  _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 09 Jan 2014 18:38 Onderwerp: Re: Lochristi, Zaffelare, zeveneken, Beervelde |
|
|
RSM @ 07 Jan 2014 12:45 schreef: | Ik ben op zoek naar info's betreffende WO1 voor de deelgemeenten Lochristi, Zaffelare, Zeveneken en Beervelde. Daar ik deel uitmaak van een werkgroep ter voorbereiding van de viering 1914 - 1918 had ik graag een max aan info gekregen betreffende die gemeenten; voorvallen, annecdotes, verhalen en foto's hierover. Tijdens een contactdag met de inwoners is niet veel materiaal te voorschijn gekomen en op de gemeente zelf , en dit door de fusie jaren geleden is veel verloren gegaan. Ik reken op jullie thks |
Er is op het Forum ook al veel te vinden, als je bovenaan bij 'zoeken' even de plaatsnamen invoert zul je al heel wat tegenkomen. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
etappe gent

|
Geplaatst: 16 Jun 2014 20:33 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Gisteren zijn de 2 delen van het archief van de voedingscomiteit van zaffelare welke gevonden werd in de opruiming van een inboedel van één van de leidinggevenden comiteit safelaere terug bij elkaar gekomen.
Naast een groot lot algemeen CRB zijn op de foto's een impressie te zien van enkele zaken met vermelding saffelaere.
Een tevreden ik, want nu is mijn CRB nog wat uitgebreider.
grtn
Frankie
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|