Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Waar gaan we heen dit jaar?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
A. Depage

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014 7:44    Onderwerp: Waar gaan we heen dit jaar? Reageer met quote

Lang getwijfeld om dit topic onder chat of de reisverslagen te plaatsen, hier dan maar Wink

Het is ook niet de bedoeling om zoals in andere topics echte reisverslagen met foto's te plaatsen, maar gewoon een algemene mededeling waar we heen gaan dit jaar. De leden hier kennende zal WOI (WO Ii) nooit ver weg zijn en kunnen eveneens kleine vragen of tips in de groep gegooid worden.

Omdat wij met de kids nog niet te ver weg gaan en we hen als ze wat ouder zijn meer kunnen bijbrengen, gaan we dit jaar 2 kleine weekjes naar Epen, in Nederlands Limburg bij Vaals/Valkenburg en naar Winterberg in Sauerland, Duitsland.
Onderweg of tijdens de vakantie plannen we al zeker een uitstapje naar het fort Loncin en een bezoekje aan de begraafplaats in Lommel. Ook het fort van Eben Emaël en nogmaals de Amerikaanse begraafplaats in
Margraten zullen aangedaan worden (WOII).

Ik had toch 2 vraagjes hieromtrent:
- is er naast Loncin nog een ander Luiks fort dat zeker de moeite is om te bezoeken?
- zijn er in Nederlands Limburg restanten te bespeuren van WOI I? Ik weet dat er ergens een monument in Epen staat over den Draad, maar één of ander restant van een vluchtoord ofzo? ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Fort Eben Emael, goed op internet kijken wanneer de tunnels open zijn. Ik kwam vorig jaar voor dichte deur. Maar buiten dat was het indrukwekkend groot.

Dit jaar ga ik in ieder geval 2x naar Ieper e.o. Eerst tijdens de TdF en daarna rond 11 november.

Met vrienden ga ik nog een trip maken (zal meer wo2 wezen aangezien hun intresse daar meer zit), maar we zijn nog aan het zoeken wat we alle vier leuk vinden, er moet immers ook gestapt kunnen worden na educatieve dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rady

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014 18:48    Onderwerp: Re: Waar gaan we heen dit jaar? Reageer met quote

A. Depage @ 09 Jan 2014 7:44 schreef:
Ik had toch 2 vraagjes hieromtrent:
- is er naast Loncin nog een ander Luiks fort dat zeker de moeite is om te bezoeken?
- zijn er in Nederlands Limburg restanten te bespeuren van WOI I? Ik weet dat er ergens een monument in Epen staat over den Draad, maar één of ander restant van een vluchtoord ofzo? ...

Hallo,

De website van user Arjen Labee is voor mij al jaren een vast onderdeel bij elke planning voor een fronttour : http://www.dengrootenoorlog.nl/NL/
Nederland en Luik komen ook uitgebreid aan bod.
Naar boven
Fedor

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2014 8:36    Onderwerp: Re: Waar gaan we heen dit jaar? Reageer met quote

[quote="rady @ 09 Jan 2014 18:48"]
A. Depage @ 09 Jan 2014 7:44 schreef:
De website van user Arjen Labee is voor mij al jaren een vast onderdeel bij elke planning voor een fronttour : http://www.dengrootenoorlog.nl/NL/
Nederland en Luik komen ook uitgebreid aan bod.

Mooie en uitgebreide website idd.

[spam]Voor exacte locaties en misschien nog wat andere zaken in die regio kan je ook "mijn" site bezoeken.[/spam] Wink
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2014 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Depage, ik heb goede ervaringen met Fort Barchon: http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=27282&highlight=barchon.

Gr P
A. Depage

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2014 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Die site van Arjen Labee is idd prachtig en zeer bruikbaar.
Pegoud, leuk verslagje heb je daar van Barchon, zeker een mooi alternatief (of gekken als we zijn om ze te combineren) Wink
Naar boven
hsmeets

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk idee

Ik zat er aan te denken om een week rond Ieper of door de somme te gaan hiken

Maar het ook mogelijk dat het meer richting de antlantic wall gaat omdat ik daar in de omgeving weer vrienden wonen...zoals gewoonlijk zijn mijn plannen weer zo vast omlijnt als water Cool

grts
Hans
Hans Briaire

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2014 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Zit momenteel in de omgeving van Badonviller. Heb heel wat plannetjes en hoop het hier een weekje of vier vol te houden. Very Happy
Groet, Hans.
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2014 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hans Briaire @ 14 Apr 2014 11:46 schreef:
Zit momenteel in de omgeving van Badonviller. Heb heel wat plannetjes en hoop het hier een weekje of vier vol te houden. Very Happy
Groet, Hans.

Niet verkeerd zeg thumbs up

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jovka

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2014 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

De vakantie staat 100% in het teken van WO2. WO1 sites staan op zijn vroegst weer in september op de agenda
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: